PONUKA SKUPINOVÝCH AKTIVÍT            na podporu profesijného rastu učiteľov

  • Skupinovú aktivitu radi zrealizujeme priamo pre vašu základnú školu (podľa vašich potrieb). Pre konkrétny termín nás kontaktujte mailom.  

  • Ponúkané skupinové aktivity sú BEZPLATNÉ .

  • V prípade, že sa chcete zúčastniť skupinovej aktivity ako jednotlivec, svoj záujem nám dajte vedieť mailom.

  • Profil účastníka skupinovej aktivity - pedagogický alebo odborný zamestnanec základnej školy, ktorá sa nachádza v okrese Prešov.

KONTAKTUJTE NÁS TU

Pravidlá sú základom pre prácu v triede – prednáška, workshop, facilitácia

Ak nefungujú pravidlá, funguje sa ťažko. Ich dosah na klímu v škole, triede je veľmi vysoký. Pre žiakov sú jednoznačne vymedzené pravidlá hranice poskytujúce pocit istoty a bezpečia. Sú základom pre budovanie atmosféry vzájomného rešpektu, spolupráce a zodpovednosti. Triedy zvyčajne pravidlá majú. Sú však aj účinné, dokážu v triede vytvoriť kvalitnú a podnetnú klímu?
V rámci prednášky budú uvedené základné argumenty podporujúce potrebu kvalitných pravidiel, budú uvedené príklady vhodných a nevhodných pravidiel z pohľadu toho koho a čoho sa týkajú.
Na workshope si prejdeme zásady ich tvorby tak, aby fungovali. Vymedzíme si oblasti, ktorých sa majú týkať, objasníme si spôsob ich formulácie a potrebu ich  aktívneho využívania.
Facilitácia spojená s témou pravidiel – ich tvorby a využívaniu,  môže byť vytvorená na základe požiadaviek školy, spojená s tvorbou konkrétnych pravidiel.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Reforma ako zmena - prednáška

Prebiehajúca kurikulárna reforma už beží, postupne ňou prejdú všetky školy. Aby splnila účel, malo by ju  vnútorne prijať čo najviac aktérov vzdelávania. Vedeniu škôl by malo byť jasné, prečo je potrebná, akým prínosom bude pre žiakov ich školy, ale aj učiteľov, rodičov. Túto potrebu by malo prijať čo najviac zamestnancov školy. Je to „bolestivý“ proces“ spojený s vystúpením zo svojej komfortnej zóny. Každý, koho sa zmena dotkne, by mal mať prehľad o tom, ako to môže prebiehať (manažment zmeny). Pomôže mu to úspešne zvládnuť nevyhnutný proces v našom školstve, prijať ho a podľa toho konať.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Ako na žiaka s problémami – prednáška, workshop, facilitácia

Sú na každej škole, skoro v každej triede. Svojim správaním komplikujú život iným – vyžadujú si pozornosť, nedodržiavajú pravidlá ... Väčšinou je to tak, že niekto iný komplikuje život im a oni nevedia, ako sa brániť. Svoje problémy riešia vyrábaním problémov – nie sú to problémoví žiaci, ale žiaci s problémami.
Prednáška prinesie teoretický základ o možných príčinách problémového/náročného správania žiakov, mozaiku možných riešení.
V rámci workshopu vyskladáme mozaiku toho, čo všetko môže byť skryté za prejavmi nevhodného/náročného správania žiakov a hlavne, ako na to reagovať z pohľadu dospelého. Ukážeme si, ako zvládnuť rôzne náročné situácie – napr. zlosť, agresivitu, negativitu žiakov tak, aby bola „Škola bez porazených“.
Facilitáciu s témou Ako na žiaka s problémami je možné viesť na základe konkrétnych požiadaviek školy, učiteľov a to aj použitím metódy DRK.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Komunikácia v škole – prednáška, workshop


Predovšetkým ústna komunikácia je v škole všade prítomná – pri vzájomných interakciách v triede, na poradách, v zborovni, na chodbách, stretnutiach s rodičmi ... škola je ako úľ. Je veľa možností, ako vzájomne komunikovať – odovzdávať a prijímať informácie. Ich správne využitie umožní, aby komunikácia splnila účel – predovšetkým pomôcť, nie ublížiť. Pri jednotlivých interakciách je potrebné nastaviť pravidlá/odporúčania ktoré k tomu napomôžu.
Prednáška obsahuje prehľad možností komunikácie a základných pravidiel/odporúčaní vzájomných komunikačných interakcií medzi jednotlivými aktérmi vzdelávania s uvedením niektorých praktických príkladov.
Na workshope budete mať možnosť na základe simulovaných situácii hľadať vhodné možnosti komunikácie a vyskúšať si aj ich praktické využitie. Vzhľadom na šírku problematiky sa budeme venovať predovšetkým nenásilnej a efektívnej komunikácie.
Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Prečo a ako rozvíjať mäkké zručnosti žiakov – workshop

Mäkké zručnosti sú súčasťou požadovaných komplexných kompetencií v zmysle kurikulárnej reformy. Ich rozvoj je základným predpokladom úspechu v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu (SEL: sociálno-emocionálneho učenia), ale predovšetkým uplatnenia v pracovnom, ale aj osobnom živote. V časoch umelej inteligencie sú základom našej „človečiny“.
Na workshope si ujasníme, čo všetko je možné chápať ako mäkké zručnosti a prečo je potrebné venovať im pozornosť. V rámci stretnutia budete mať možnosť prakticky si vyskúšať, zažiť a uvedomiť si ako s rozvojom mäkkých zručností cielene pracovať.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Ako efektívne a nenásilne komunikovať -  poldňový workshop

Ako efektívne a nenásilne komunikovať – komunikáciou dokážeme veľa zlepšiť, ale aj pokaziť. Tvorí základ všetkých vzájomných interakcií aj v školskom prostredí. Učitelia by mali rozvíjať komunikačné zručnosti žiakov a najlepšie sa to robí osobným príkladom.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Hodnotenie ako dar – prednáška, workshop

K práci učiteľa patrí aj hodnotenie a všetko, čo s ním súvisí – legislatívna norma, ktorá ho upravuje, pravidlá, ktoré si škola/učitelia pri hodnotení stanovujú. Určujú „technický“ uhol pohľadu – ako, čo, kedy hodnotiť. Ten „ľudský“ uhol pohľadu učiteľa k tomu pridáva snahu hodnotením ako formou poskytnutia spätnej väzby k výkonom/správaniu žiaka, pomôcť k jeho intelektuálnemu ale aj sociálnemu rastu.
V rámci prednášky si objasníme potrebné pojmy, ukážeme rôznosť prístupov k hodnoteniu, prejdeme oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, kde sa hodnotenie uplatňuje.
Na workshope prebehneme „technickú“ stránku, ale sústredíme sa na to, ako hodnotiť tak, aby hodnotenie ako dar prispelo k rozvoju žiaka. Ukážeme si, že stojí za to venovať kvalitnému hodnoteniu čas – je to váš dar žiakom. Na základe poskytnutých pomôcok skúsite vytvoriť hodnotenie, ktoré bude prínosom pre vašich žiakov, ale prispeje aj k vášmu pocitu „dobre vykonanej práce“.

Lektor: Danka Kožlejová -  [email protected], +421 918 629 982

Rodičia a kurikulárne zmeny - prednáška / facilitácia

Chystáte sa predstaviť kurikulárne zmeny rodičom a hľadáte inšpiráciu? Chýbajú Vám podklady a nápady? V 1-1,5 hodinovej facilitácii / prednáške Vám pomôžeme v príprave na triedne aktívy a stretnutia s rodičmi v duchu moderných kurikulárnych zmien. Vhodné na úvodné stretnutia, ale tiež v priebehu školského roka.

Lektor: Galina Čajková [email protected], +421 918 623 003

Plagat_Gali-1.jpg



Kritické myslenie a mediálna gramotnosť -  workshop

V dnešnej dobe, v ktorej sme zaplavovaní informáciami je schopnosť Ich triediť a analyzovať jednou z najkľúčovejších pre moderného človeka 21. storočia. Poďme si spolu vyskúšať kriticky myslieť. 
Praktické ukážky práce s informáciami a ich spracovaním.
Metodická koncepcia 5 kľúčových otázok mediálnej gramotnosti,
Riziká používania internetu alebo prečo je dôležité byť mediálne gramotný,
Prečo je potrebné kritické myslenie a ako ho rozvíjať vo vyučovaní,

Lektor: Peter Sýkora -  [email protected],  +421 918 624 991

Metódy a techniky neformálneho vzdelávania - workshop

Prakticky si vyskúšame, ako využiť metódy a techniky neformálneho vzdelávania v rámci výchovno vzdelávacieho procesu. Pomocou skupinovej aktivity si postupne prejdeme jednotlivé pojmy a praktické príklady využitia kolbovho cyklu, štýlov učenia, metód a techník neformálneho vzdelávania, icebreaker aktivít, reflexie,... 

Lektor: Peter Sýkora - [email protected], +421 918 624 991

Grafický program - CANVA - workshop

Praktický workshop, v ktorom si postupne vysvetlíme a vyskúšame, ako pracovať s grafickým programom CANVA určeným pre začínajúcich ako aj mierne pokročilých užívateľov Canvy. Konkrétnu náročnosť ako aj obsah workshopu si vieme dohodnúť na mieru.

Lektor: Peter Sýkora - [email protected], +421 918 624 991

Spoluprácou k poznaniu - workshop

Predstavíme si systém blokového vyučovania ako nástroj zvyšovania efektivity učenia sa u žiakov pri vzájomnej spolupráci a zážitkovom učení. Zažijeme si spolu vyučovaciu hodinu odučenú v bloku a ukážky vyučovacích hodín s prepojením predmetov a použitím aktivizujúcich metód pre žiakov. 

Lektor: Júlia Chovancová -  [email protected], +421 918 624 169

Ako efektívne zavádzať inklúziu do praxe? - workshop

Svet sa mení, preto je potrebné vnímať inklúziu v súčasnej spoločnosti, jej zmysel a hodnotu pre prostredie. Vedieť čo je inklúzia, v čom nahradila integráciu. Koncepcia vzdelávania má však širší záber, nie je implicitne zamerané na terminológiu, ale ponúka aj možnosť vnímať inklúziu ako dobrý spôsob pre 21. storočie.
Lektor:  Petronela Kovaľová -  [email protected], +421 918 627 593

Charakter a hodnoty - workshop


Škola je výchovno-vzdelávacia inštitúcia a učiteľom je zverená budúcnosť našej spoločnosti. Je doležité, aby sme z našich žiakov vychovali nielen vzdelané osobnosti, ale hlavne mladých s pevných charakterom a hodnotami. Na wsh-pe si povieme ako rozvíjať charakter žiakov aj v procese výučby, ako vieme nájsť v našich témach priestor na rozvoj hodnôt u žiakov a inšpirujete sa technikami, ktoré viete v praxi na vyučovaní použiť. 

Lektor: Júlia Chovancová -  [email protected], +421 918 624 169

Učiteľská škola - poldňový workshop


Workshop pre začínajúcich učiteľov Ak Vám narazila teória na prax a nemáte čas a priestor ako zvládnuť všetky pasce a zápeklité situácie, ktoré na Vás v škole striehnu, ste vítaní. Získate inšpirácie overené dlhoročnou praxou, vzájomné zdieľanie a podporu.

Lektor: Galina Čajková - [email protected], +421 918 623 003

Inšpiratívny región  - workshop

Workshop, v ktorom je región , miestna krajina, kľúčom k medzipredmetovému poznaniu, formou zážitkového ,projektového, problémového, bádateľského vyučovania. Pre pedagógov I. a II. stupňa a OZ
Lektor: Galina Čajková - [email protected], +421 918 623 003

Efektívne učenie - workshop

workshop je  podporou efektívneho učenia, prináša  poznanie vyučovacieho štýlu učiteľa, diagnostikovanie a praktické využitie poznania učebných štýlov žiaka v rámci procesu učenia. 
Lektor: Galina Čajková - [email protected], +421 918 623 003

Projektové vyučovanie  v praxi - workshop

workshop zameraný na  sieťovanie pedagógov školy s cieľom pripraviť si  celoškolské tematické projektové vyučovanie, s ukážkou úspešne realizovaného environmentálne zameraného PV.

Lektor: Galina Čajková - [email protected], +421 918 623 003

Poďme vooon! - workshop / facilitácia

workshop zameraný na aktívne outdoorové zážitkové vyučovanie. V akomkoľvek predmete sa dokážeme preniesť z triedy do prírody a zažiť iný rozmer učenia.
Lektor: Galina Čajková - [email protected], +421 918 623 003

Ako pracujeme s problémom - facilitácia

Čo všetko je z hľadiska komunikácie dôležité, aby mohlo k zmene presviedčania , či správania dôjsť?
Lektor: Petronela Kovaľová -  [email protected], +421 918 627 593

Práca školského podporného tímu - prednáška            

Vzdelávanie je zamerané na prácu školského podporného tímu (ďalej ŠPT), jeho zmysel a hodnotu pre prostredie školy. V rámci vzdelávania  sú ponúknuté teoretické a praktické rady práce ŠPT.
Lektor: Petronela Kovaľová -  [email protected], +421 918 627 593

Outdoorové vyučovanie - facilitácia

Dokážeme vyučovať v exteriéri? Prečo sa žiakom páči učiť sa von? Ukážky vyučovacích hodín priamo v exteriéri s prvkami prepojenia predmetov a tém.
Lektor: Júlia Chovancová -  [email protected], +421 918 624 169

Spoluprácou k poznaniu - facilitácia

Ako zvýšiť efektivitu učenia sa žiakov a ako im pripraviť vyučovanie tak, aby bolo pre ne príťažlivé? Predstavíme si blokové vyučovanie ako nástroj na aktívne učenie sa žiakov cez spoluprácu v tíme triedy. 
Lektor: Júlia Chovancová -  [email protected], +421 918 624 169

Charakter a hodnoty - facilitácia

Téma ponúka inšpiráciu a techniky na rozvoj charakteru a hodnôt u žiakov priamo počas vyučovacieho procesu.  Spoločne budeme hľadať námety, kde vieme tieto techniky počas vyučovania aplikovať. 
Lektor: Júlia Chovancová -  [email protected], +421 918 624 169

Prvé kroky k rozvoju reflexie a sebareflexie od začiatkov šk. dochádzky. - workshop / facilitácia

Rozvoj reflexie a sebareflexie je dôležitý už od začiatku školskej dochádzky. Učenie sa hodnotiť vlastné myšlienky a konanie pomáha deťom lepšie porozumieť sebe aj svetu okolo nich. Podporovaním týchto schopností si žiaci uvedomujú svoje pokroky a získavajú základ pre celoživotné učenie.
Lektor: Anna Matušíková -  [email protected], +421 948 233 176  

Konverzačné chvíľky - workshop / facilitácia

Ako môžeme u detí rozvíjať kompetenciu dorozumieť sa v rôznych komunikačných situáciách – nielen v rodnom, ale aj v cudzom jazyku – už od prvého ročníka základnej školy? Ide o proces, ktorý zahŕňa nielen osvojovanie si základnej slovnej zásoby a jednoduchých jazykových štruktúr, ale aj pestovanie odvahy, schopnosti počúvať, porozumieť a primerane reagovať. Prvé kroky k tejto kompetencii môžu viesť cez hry, príbehy, piesne či dramatizáciu, ktoré prirodzene prepájajú jazyk s každodennými zážitkami detí.
Lektor: Anna Matušíková -  [email protected], +421 948 233 176  

Prvky personalizovaného vyučovania v komunikačných aktivitách na 1. a 2. st. ZŠ - workshop / facilitácia

Personalizované vyučovanie umožňuje prispôsobovať aktivity individuálnym potrebám a záujmom žiakov. V komunikačných aktivitách na 1. stupni ZŠ podporuje rozvoj vyjadrovania, spolupráce a aktívneho zapájania detí do učenia. Takýto prístup zvyšuje motiváciu žiakov a posilňuje ich osobnú zodpovednosť za učenie.
Lektor: Anna Matušíková -  [email protected], +421 948 233 176  

Montessori pedagogika a reforma v harmónii - facilitácia

Montessori prvky môžu obohatiť reformné zmeny v školstve bez vytvárania odlišného systému. Predstavujú most medzi tradíciou a inováciou a ponúkajú prístup využiteľný v podmienkach našich škôl.
Lektor: Anna Matušíková -  [email protected], +421 948 233 176

Pozitívna disciplína - workshop

Ako nastavovať a pracovať s pravidlami/princípmi v škole/triede.
Lektor: Dagmara Verešpejová -  [email protected], +421 918 634 453

Ako viesť rodičovské združenia? - facilitácia

Lektor: Dagmara Verešpejová -  [email protected], +421 918 634 453

Manažment zmien - workshop

Lektor: Dagmara Verešpejová -  [email protected], +421 918 634 453