MENTORING 

Proces, počas ktorého skúsený učiteľ (mentor) ponúka svoje vedomosti a skúsenosti inému kolegovi s cieľom pomôcť mu zlepšiť svoju pedagogickú prax. Je príležitosťou pre rast a zdokonaľovanie pedagogickej praxe prostredníctvom spolupráce s niekým, kto má bohaté skúsenosti v oblasti vzdelávania.

ETICKÝ KÓDEX MENTORA

profes__rozvoj_2.jpg

Profesijný rozvoj

Objaviť nové stratégie, techniky, postupy, ktoré je možné použiť v triede.

OSVEDC__POST.jpg

Osvedčené postupy

Mentor môže poskytnúť rady a postupy, ktoré mu pomohli v jeho kariére.


Pomoc

Ak má mentorovaný problémy alebo otázky týkajúce sa výučby alebo riadenia triedy, mentor môže poskytnúť cenný názor a riešenie.


Podpora

Vytvára priestor na vzájomnú podporu a zdieľanie skúseností s kolegami, čo môže byť veľmi obohacujúce.

PRE KOHO JE NÁŠ MENTORING URČENÝ?

  • pre pedagogických a odborných zamestnancov (vrátane vedúcich PZ a OZ),
  • pre začínajúcich učiteľov, ktorí hľadajú svoj štýl a cestu učenia,
  • pre skúsených učiteľov, ktorí hľadajú nové pohľady, inšpirácie a radosť z učenia,
  • pre vedúcich zamestnancov, ktorí hľadajú podporu vo vzdelávacích oblastiach súvisiacich s prechodom na nové kurikulum.

DOBRÝ MENTOR SA SNAŽÍ

Nepretvárať mentorovanú osobu na svoju kópiu

Nepretvárať mentorovanú osobu na svoju kópiu

Nepoučovať, ale pomáhať nájsť vlastnú cestu

Nepoučovať, ale pomáhať nájsť
vlastnú cestu

To, čo radí, to aj žiť

To, čo radí, to aj žiť

Vnímavo zohľadňovať individualitu svojich zverencov

Menej hovoriť a viacej počúvať

Menej hovoriť a viacej počúvať

Neovplyvňovať mentorovanú osobu svojimi predstavami

Neovplyvňovať mentorovanú osobu svojimi predstavami

Rozvíjať vzťah s mentorovanou osobou

Rozvíjať vzťah s mentorovanou osobou

Ovládať a zdieľať užitočné rady

   Ovládať a zdieľať užitočné rady

SKÚSENOSTI S MENTORINGOM

AKO?

Ako prebieha mentoring?

Učiteľ, ktorý požiada o mentora, získava partnera, ktorý ho bude na určitý čas sprevádzať pri jeho práci. Mentor sa so svojím mentorovaným stretáva pravidelne. Navštevuje jeho hodiny a vedie s ním profesionálne rozhovory, ktoré mu pomáhajú rozvíjať jeho kompetencie, zisťovať silné stránky i priestor na zlepšenie. Spolu sa môžu zamerať na rôzne oblasti práce učiteľa a posilnenie týchto oblastí. Cieľom mentoringu je pomôcť učiteľovi, aby sa mu ľahšie učilo, aby žiaci boli motivovaní k učeniu a dosahovali tak spoločné ciele vzdelávania. Hlavným cieľom mentoringu je nájdenie radosti z učenia pre učiteľa ale aj jeho žiakov. Mentor prichádza za mentorovaným priamo do jeho školy, nie je potrebné nikam cestovať.

Ako dlho trvá mentoring?

Individuálne konzultácie s mentorom prebiehajú podľa dohody, zvyčajne podľa dostupnosti mentorovaného v jeho pracovnom čase, min. 1 x za mesiac. Konzultácie a stretnutia môžu trvať 30 - 90 minút. Doba mentorovania je zvyčajne 1 školský rok, resp. do dosiahnutia cieľu mentoringu.

Ako sa prihlásiť na mentoring?

Stačí, ak vyplníte krátky dotazník (chcem MENTORA). Mentor z nášho tímu vás následne osloví, zodpovie na prípadné otázky a spoločne si dohodnete formu spolupráce, ktorá vám bude najviac vyhovovať.


Chcem MENTORA